Acest Mercedes a stabilit un record de kilometri: 1.004.100 de kilometri în 17 ani. Este vorba de un Mercedes-Benz Clasa E 200 CDI.
În timp ce mașinile moderne au adesea reputația că nu sunt foarte fiabile, acest Clasă E circulă pe drumurile din Europa de 17 ani și acum a acumulat peste un milion de kilometri. Un lucru incredibil ar mai fi că motorul nu a suferit reparații majore, ba mai mult, mașina are chiar și prima baterie cu care a ieșit din fabrică. Aceasta este povestea incredibilă!
În noiembrie 2003, proprietarul Jibbo Rosenboom și-a cumpărat un Mercedes E 200 CDI de nou din Stuttgart. Motorul de 2,2 litri (OM 646) cu 122 CP și 270 Nm funcționează perfect chiar și după atâția ani. Mașina nu este chiar o rachetă, dar este suficient de puternică pentru tractarea remorcii. Kilometrajul anual este de aproximativ 60.000 de kilometri, mașina fiind condusă în toată Europa, uneori cu remorcă. De-a lungul anilor, Clasa E a acumulat acești kilometri fără reparații majore.
Rosenboom chiar declară cu mândrie că nu trebuie să-și verifice mașina înainte de a pleca în vacanță, doar urcă în ea și pleacă, pentru că este sigur că mașina îl vă cu siguranță la destinație.
Proprietarul este meticulos doar atunci când vine vorba de întreținere. Uleiul și filtrul sunt schimbate la fiecare 15.000 – 20.000 de kilometri, cam de trei, patru ori pe an. Întreținerea regulată pare să-i prindă bine mașinii, deoarece după 17 ani a trecut de bariera de 1 milion de kilometri.
Totuși, există o dezamăgire: kilometrajul digital nu sare peste 999.999 de kilometri. Se pare că inginerii germani nu se așteptau ca un proprietar să parcurgă o astfel de distanță cu o singură mașină.
Un lucrul cu adevărat incredibil este că Mercedesul încă mai are motorul cu care a iești din fabrică. Nu a fost niciodată deschis. Acest lucru înseamnă că are același lanț de distribuție, garnitură a chiulasei, supape originale, pistoane și cilindrii, iar Rosenboom spune că nu completează nivelul de ulei între schimburile periodice. Chiar și evacuarea și bateria sunt încă piesele cu care mașina a fost livrată în noiembrie 2003.
Deci, Clasa E a făcut un milion de kilometri fără nici cea mai mică problemă? Nu chiar! Pe lângă consumabile clasice precum plăcuțe de frâne și anvelope, a existat și o reparație ciudată. La aproximativ 650.000 de kilometri, logo-ul Mercedes de pe capotă a cedat. Când capota a fost trântită, sigla pur și simplu s-a rupt. În plus, după o jumătate de milion de kilometri, mașina a mai primit un nou parbriz și o nouă cheie, deoarece tastele originale erau prea uzate, scrie site-ul german Autobild.de.